Spread the love

יוסי רבה השמה : כשאנחנו נכנסים לשנת 2023, עתיד העבודה הפך לעכשיו של העבודה. רבים מהשינויים שהחלו במהלך המגיפה הואצו והפכו להיבטים קבועים בחיי העבודה שלנו.

בדיוק כפי שעשיתי ב-2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 ו-2022, הנה הספירה לאחור שלי של מה שכדאי לכלול במפת הדרכים של משאבי אנוש לשנת 2023.

#1 רווחת עובדים היא ציווי אנושי יוסי רבה השמה

הלחץ במקום העבודה נמצא בעלייה וחברות יוצרות מקומות עבודה שיהוו מנוע של רווחה. תחושת לחץ בעבודה משפיעה על העובד הבודד ועל יחסיו של העובד עם חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. הדו"ח האחרון של המנתח הכללי על בריאות הנפש והרווחה מדווח כי 81% מהעובדים אומרים שהם יחפשו מקומות עבודה שתומכים בבריאות הנפש בעתיד.

יוסי רבה השמה היא דוגמה אחת לאופן שבו חברה נוקטת אסטרטגיית רווחה של אנשים המתמקדת באדם כולו, לא רק בעובד הבודד. מנכ"ל Delta Air Lines, אד בסטיאן, התחיל ביצירת תפקיד חדש עם מינויו של ד"ר הנרי טינג, כמנהל הבריאות והרווחה הראשי הראשון. יוסי רבה השמה

כחלק מאסטרטגיה זו, ד"ר טינג, יחד עם ד"ר נילאי שאה וד"ר שאהין קוראני בשיתוף עם FLORENS, השיקו את סקר המדד הפורח בשנת 2022. כמעט 24,000 עובדי דלתא מכל העולם ענו על הסקר המוקדש להבנת בריאותם ורווחה. בנוסף, יותר מ-250 ראיונות איכותניים עם עובדי דלתא נערכו כדי לזהות הזדמנויות מיידיות להתערבויות רווחה.

חלק מאלה כוללים:

הרחבת ההתמקדות בטיפול בבריאות הנפש על ידי הצעת לעובדי דלתא ובני ביתם שתים עשרה מפגשי ייעוץ חינם בשנה (עלייה משבעה).
ניסוי טביעת רגל של מזון בריא יותר על ידי שילוב אפשרויות מזון בריאות ובמחיר סביר יותר בקפיטריות ובחדרי השבירה של דלתא.
מציע תוכניות חינוך פיננסי חדשות המעודדות את עובדי דלתא לעבוד עם מאמנים כדי לשפר את כישורי הכספים האישיים שלהם כגון תקציב, ניהול אשראי וחיסכון.
ד"ר שאה מאמין שהטמעת רווחה בתרבות של דלתא היא הצעד הראשון במסע לעובדים לפרוח בעבודה, בבית ובקהילות שלהם.

מספר 2 גיוס מבוסס מיומנויות נמצא בעלייה ככל שחברות מגייסות לפוטנציאל ולא לתארים יוסי רבה השמה

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Remote מראה שגיוס עובדים מבוסס מיומנויות עלו ב-63% בשנה האחרונה, מכיוון שיותר מעסיקים מעריכים ניסיון על פני כישורים אקדמיים.

בנוסף להרחבת מאגר הכישרונות למעסיקים, גיוס עובדים מבוסס מיומנויות עוזר להסיר מחסומי קריירה ושכר עבור למעלה משני שלישים מהמבוגרים בארצות הברית שאין להם תואר ראשון. עבור מעסיקים, גיוס מבוסס כישורים מרחיב את מאגר הכישרונות, מגביר את מהירות הגיוס ומוסיף גיוון מחשבתי גדול יותר בכוח העבודה.

השינוי הזה מואץ מכיוון שמספר גדל והולך של מקצועות, כמו אלה בתמיכה במחשבים והנדסת תוכנה, אינם זקוקים לתואר כדי לבצע את שודיהם. מכון הזכוכית הבוערת ניתח מיליוני רישומי משרות מקוונים ומצא שמספר המשרות הדורשות תואר אקדמי ירד מ-51% ב-2017 ל-44% ב-2021.

המעבר לגיוס מבוסס מיומנויות יואץ בשנת 2023 כאשר מיומנויות יופיעו כמטבע של שוק העבודה.

#3 עתיד העבודה הוא גמישות לכל העובדים יוסי רבה השמה

גמישות היא היכולת לבחור את לוח הזמנים של העבודה וזה כבר לא אומר רק לעבוד מרחוק. זה יכול להיות עבודה ארבעה או אפילו שלושה ימים בשבוע, תוך עבודה שעות ארוכות יותר בכל יום.

במחקר של Executive Networks Global Research של 1,301 עובדים, שכותרתו יוסי רבה השמה, כאשר שאלנו מה הכי חשוב מבחינת עבודה גמישה, יותר עובדי ידע ועובדי קו חזית בחרו גמישות במועד שבו העבודה נעשית על פני גמישות איפה העבודה מתרחשת.

עבור עובדי ידע, עבודה א-סינכרונית מחייבת את המעסיק לבצע שינוי תרבותי שבו מכבדים את גבולות חיי העבודה, סומכים על העובדים שיבצעו את עבודתם מחוץ ליום עבודה מסורתי של 9-5, ומעסיקים מציבים מעקות היכן יכולה להתקיים עבודה סינכרונית חיה.

גמישות בלוחות הזמנים אפשרית גם לעובדים בחזית. לדוגמה, Chick-Fil-A מאפשר לעובדים לעבוד 13-14 שעות בשלושה ימים רצופים בשכר מלא, מה שהביא לשימור עובדים מוגבר.

גמישות בעבודה היא ללא ספק משהו שמבוקש על ידי כל מגזרי העובדים. זו לא רק הטבה בשוק עבודה צפוף. עלינו לשאול את עצמנו אילו מקצבי עבודה חדשים נוכל ליצור שיאפשרו גמישות לכל העובדים?

מס' 4 למידה היברידית תאלץ חברות להמציא מחדש את האקדמיות התאגידיות שלהן. יוסי רבה השמה

יוסי רבה השמה אחת מהאקדמיות הארגוניות הוותיקות ביותר, מוצעת למכירה. אחת הסיבות שצוינו היא הצורך להעביר למידה קרוב יותר למקום שבו העבודה מתרחשת.

יוסי רבה השמה לא לבד  חשיבה מחודשת על אקדמיה תאגידית. מחקר של רשתות מנהלים, שנערך עם 515 ראשי למידה ופיתוח עולמיים בשיתוף עם NovoEd, מצא שכמעט שישה מתוך עשרה מנהיגי למידה מאמינים שהצמיחה של עבודה ולמידה היברידיות תוביל להמצאה מחדש של הלבנים המסורתיים. אקדמיה ארגונית.

הציפייה שלמידה מקוונת והיברידית תהיה מקום לינה זמנית התפתחה לחברות המטילות ספק בתפקיד ובמטרה של אקדמיה תאגידית. כפי שאומר וינסנט מורין, מוביל e-Academy ב-Arelor Mittal, חברת פלדה וכרייה, "אנחנו נמצאים במצב חוויתי מאוד בחשיבה מחדש של המבנה הפיזי של אוניברסיטת ArcelorMittal. אנו מדמיינים קמפוסים קופצים, כך שהלמידה מתרחשת היכן שהעובדים נמצאים. הרעיון של קמפוס פופ-אפ צריך להיות גמיש ונע בין שימוש בטכנולוגיית סטרימינג למספר מיקומים, ליצירת חווית אולפן חיה."

הניסויים הללו מצביעים על עתיד שבו האקדמיות הארגוניות יהיו כל-ערוציות – שבה הלומדים יתערבו היכן שהם נמצאים, בין אם זה באופן אישי במטה תאגידי, במשרד לוויין, חלל מוקפץ או מקוון.

דיווח ESG מס' 5 יתרחב מעבר לתאימות כדי למשוך כישרונות

החשיבות של דיווח יוסי רבה השמה (סביבתי, חברתי וממשל) הולכת וגוברת עקב דרישות רגולטוריות חדשות ולחץ מצד משקיעים, דירקטוריונים ומגוון של בעלי עניין, מעובדים נוכחיים ופוטנציאליים ועד צרכנים. יוסי רבה השמה

92 אחוז מחברות S&P 500 ושבעים אחוז מחברות ראסל 1000 פרסמו דוחות קיימות בשנת 2020, על פי Governance & Accountability Institute, כולל דוח התכלית של Cisco ודוח Arrow Electronics ESG. למעשה, אחריות על יעדי ESG הפכה לגורם בתגמול משתנה ברמת המנהלים. המחקר שלנו ב-Executive Networks, שכותרתו The CHRO of the Future, מדווח כי שליש מהחברות כוללות מדדי ESG בתוכניות תגמול משתנה ברמת המנהלים.

שקיפות של ביצועי ESG תהפוך לנורמה. דוגמה אחת היא ההנחיה החדשה לדיווח על קיימות תאגידית של האיחוד האירופי, המחייבת חברות לחשוף באופן קבוע מידע על השפעת ה-ESG שלהן וכפופות לביקורת והסמכה בלתי תלויים. חלק מהחברות אפילו יוצרות כותרת חדשה של C-suite, Chief יוסי רבה השמה.

עבור מנהיגי משאבי אנוש ועסקים, ל-S ב-ESG תהיה חשיבות מוגברת, מכיוון שגם תקנות חדשות וגם מועצות מנהלים נוטות לנושאים של כישרונות כמו רכישה ושימור של כישרונות, גיוון של עובדים חדשים ועובדים נוכחיים, פיתוח כישרונות מהדור הבא והון עצמי בשכר. ושקיפות.

אבל זה לא רק נושא לדירקטוריון. מחקר שנערך לאחרונה על ידי נילסן מצא של-48% מהצרכנים אכפת מ-ESG, כולל 83% מבני דור המילניום. לפי מחקר של Harvard Business Review, 9 מתוך 10 עובדים אמרו שהם יחליפו חלק מהרווחים של חייהם תמורת משמעות רבה יותר בעבודה.

סקוט ווקר, מנכ"ל XpertHR, אומר כי "מנהיגי עסקים ומשאבי אנוש צריכים לפתח אסטרטגיה כדי להתמודד עם ההשפעה הטרנספורמטיבית שתהיה לדיווח ה-ESG על החברה שלהם ולהיות פרואקטיביים בהתאמת האסטרטגיה הארגונית של החברה להשפעות הקשורות ל-ESG".

#6 מיומנויות אנושיות הן המיומנויות הקשות החדשות לעתיד העבודה

"ההפרעה הגדולה" במיומנויות יוצאת לדרך. לפי BCG ו-Emsi Burning Glass, יותר משליש מ-20 הכישורים המובילים בפרסומי דרושים למשרה ממוצעת השתנו מאז 2016.

אילו מיומנויות נדרשות למקום עבודה עתידי שבו מיליארד משרות ישונו על ידי טכנולוגיה עד 2030? הדו"ח של Pearson's Skills Outlook על "מיומנויות כוח" ניתח מגמות בשוק העבודה בארבע כלכלות מרכזיות – ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה וקנדה – ומצא שלמרות שהמיומנויות הטכניות עדיין מוערכות מאוד, חמשת הכישורים המבוקשים ביותר שמעסיקים מחפשים היום כולם בני אדם:

תִקשׁוֹרֶת יוסי רבה השמה
שירות לקוחות
מַנהִיגוּת
תשומת לב לפרטים
שיתוף פעולה
בהסתכלות קדימה לשנת 2026, יוסי רבה השמה זיהה שלוש כישורים אנושיים נוספים:

למידה ושליטה אישית
מיקוד הישגים
אינטליגנציה תרבותית וחברתית
ג'ון רוג'רס, סגן נשיא לחשבונות אסטרטגיים ושותפויות בפירסון, מחזק את הצורך להתמקד בפיתוח מיומנויות אנושיות בעתיד של דיגיטליזציה מוגברת, "אנו רואים שרמת הבקיאות במיומנויות אנושית חשובה בכל תפקידי העבודה, והם להיות קריטי ליכולת ההעסקה העתידית של האדם, ובבסיס כל זה, היא המחויבות של האדם ללמידה מתמשכת".

מנהיגים עסקיים ואנשי משאבי אנוש תמיד ידעו שמיומנויות אנושיות הן קריטיות, אך כעת אנו רואים ביקוש מוגבר עבורם כשהם הופכים ל"כישורים קשים חדשים". הם מסתמכים על קשרים אנושיים, על היכולת להוביל אחרים, ואי אפשר לעשות אותם אוטומטיים.

#7 עבודה היברידית כאן כדי להישאר וההצלחה מתחילה בהגדרתה יוסי רבה השמה

עבודה היברידית היא הנורמה החדשה. מקינזי צופה שתשעה מתוך עשרה ארגונים ישלבו עבודה מרחוק ועבודה באתר בשנים הקרובות. א סור

מחקר שנערך על ידי ZipRecruiter מגלה שמחפשי עבודה אמרו שייקחו קיצוץ של 14% בשכר כדי לעבוד מרחוק.

מכיוון שעבודה היברידית הופכת לדרך העבודה הקבועה, מנהיגי משאבי אנוש ועסקים צריכים לקבוע עקרונות ברורים להצלחה, במקום לחייב מדיניות.

ראשית, התחל עם הגדרה של משמעות היברידית בארגון. זה הרבה יותר מסובך ממספר הימים שבהם אדם עובד מרחוק או במשרד. טיפיני פורט היא מנהלת תזמורת ראשית, אסטרטגיה היברידית ופתרונות צוות עבור סיסקו, תפקיד חדש שנוצר ותפקיד שכתבתי במאמר HBR, 21 משרות HR של העתיד. פורט מייעץ לחברות להגדיר תחילה את הרצף של מודל העבודה ההיברידית שלהן, שבסיסקו נע בין היברידי במקום הראשון, היברידי מחוץ לאתר ראשון, והיברידית מעורבת, תוך שילוב של תחילה במקום הראשון והראשון מחוץ לאתר בשבוע או על בסיס חודשי.

לפני שעובד מתחיל לעבוד במודל היברידי, העובד וראש הצוות צריכים להסכים על קווים מנחים כדי להבטיח הכללה על ידי הגדרת מרחבי העבודה שבהם תתקיים העבודה, הכלים הטכנולוגיים הדרושים, נורמות הצוות, שעות שיתוף הפעולה המרכזיות וטקסים להצלחה .

כדי לפתוח בשיחה על עבודה היברידית, פורט מייעץ, "התחל בדיון כיצד עובדים יכולים לאזן את רווחתם, המעורבות והפרודוקטיביות שלהם. למדנו לא להתחיל מלדון בכמה ימים בשבוע אנשים צריכים לעבוד במשרד או מחוצה לו בכלל".

#8 עתיד המשרד יהיה להביא את האווירה מחוץ לאתר באתר יוסי רבה השמה

ככל שחברות ועובדים מתרגלים לעבודה היברידית ומרוחקת, המשרד הגדול והיוקרתי של החברה נאלץ לעצב מחדש. העובדים ממשיכים לדרוש הסדרי עבודה גמישים, בעוד שמעסיקים מאמינים שעדיין יש צורך בנוכחות פיזית. מחקר עדכני של מיקרוסופט המבוסס על 122 מיליארד חילופי דוא"ל ו-2.3 מיליארד אינטראקציות פגישות מראה שאינטראקציות עם צוותים מיידיים של עובדים ורשתות קרובות התחזקו במהלך עבודה מרחוק, אך האינטראקציות עם רשתות משניות מצטמצמות. זה מוביל לחסרים רגעים של חדשנות וצורך לספק לעובדים סיבה לחזור למשרד.

על רקע עודפי שטחי משרדים, המוערכים בין 20-40% בארה"ב (בהתאם לעיר), פיל קירשנר, שותף שותף, מקינזי וחברת, מאמין ש"דמיון מחדש של פונקציית הנדל"ן הוא קריטי וצריך לכלול התמקדות הן בחוויית העובד והן במטרה מחדש של שטחי משרדים שאינם בשימוש."

"זה כבר קורה", אומר קירשנר, "כשמספר הולך וגדל של ראשי נדל"ן מדווחים ל-CHRO ונמצאים שימושים חדשניים לעודפי שטח הכוללים הפיכתם למרחבי שיתוף פעולה לעובדים ולחללים לקיום אירועים קהילתיים".

Dropbox, חברה וירטואלית ראשונה, הסבה חלק ממשרדיה לאולפני Dropbox. חללים אלו נועדו להיות "מרחבים קהילתיים קסומים", המשלבים בית קפה, מרחב שיתופי, חללי אימון קבוצתי ויצירת מה שאני מכנה "מחוץ לאתר, באתר". כדי לעזור לחברות אחרות, דרופבוקס הוציאה ערכת כלים וירטואלית ראשונה המציגה את השיעורים הללו.

#9 בני אדם ובוטים יוצרים כוח עבודה מעורב חדש

פעם חשבנו על כוח העבודה המשולב כשילוב של עובדים במשרה מלאה, חלקית ועבודה, אבל השימוש המוגבר באוטומציה שינה את ההגדרה של כוח עבודה מעורב. מחקר CHRO of the Future של Executive Networks הדגיש את ההרכב המשתנה של כוח העבודה כדי לכלול פחות הסתמכות על עובדים במשרה מלאה, ועלייה במספר עובדים במשרה חלקית ועובדי הופעות. אחוז השינוי הגדול ביותר שחזו על ידי מדגם ה-CHROs שלנו היה שימוש רב יותר בסיוע אוטומציה דיגיטלית (בוטים) עד 2025.

ברור שאוטומציית משאבי אנוש מספקת ערך בהגדלת מהירות ההעסקה ושיפור חווית העובד על ידי מתן יותר פתרונות בשירות עצמי. כאשר אנו חושבים על כוח העבודה המשולב העתידי, עלינו להיות מודעים לצורך לבצע ביקורת קבועה של כלי הבינה המלאכותית הללו כדי להבטיח שהנתונים שמאחורי האלגוריתמים אינם מוטים. זה כבר נדרש במדינות מסוימות כמו ניו יורק, שם חוק חדש של ניו יורק שהתקבל בדצמבר 2021 מחייב בדיקת בינה מלאכותית ואלגוריתמים לגיוס, גיוס או קידום, לבדיקת הטיה לפני השימוש. הבטחת AI שקופה וניתנת להסבר היא תוצר לוואי של כוח העבודה המשולב החדש הזה.

#10 שחיקת משאבי אנוש היא משבר שצריך לטפל בו יוסי רבה השמה

חשוב מתמיד להתייעץ עם חברי צוות משאבי האנוש שלך באופן קבוע. הם עמדו בחזית של שינויים מסיביים במקום העבודה שחורגים הרבה מעבר לניהול אנשים. הם עוסקים בנושאי בריאות נפשית ורווחה, המשכיות עסקית, תוכניות חזרה למשרד, חופשות ועבודה ולמידה מרחוק. מחקר SHRM שנערך לאחרונה בקרב 726 מתרגלי משאבי אנוש בשבע מדינות מגלה ש-42% מצוותי משאבי אנוש נאבקים בשחיקה.

לא פלא, מגלים נתוני יוסי רבה השמה, ל-HR היה שיעור התחלופה הגבוה ביותר ב-12 החודשים האחרונים (גבוה יותר ממכירות, IT והנדסה). Fu. 2023 של Executive Networks

דוח ture of Working and Learning גם מגלה ש-41% מאנשי משאבי אנוש צפויים או בסבירות גבוהה לשקול לעזוב את המעסיק הנוכחי שלהם בשנה הבאה, וזה הרבה יותר גבוה בהשוואה למנהיגים עסקיים (29%), עובדי ידע (19%) , ועובדי קו חזית (22%).

משבר שחיקת משאבי אנוש הוא יותר מאשר קורבן של המגיפה. זה מצביע על עד כמה התפקיד של משאבי אנוש התפתח להיות מורכב יותר, אסטרטגי ותפקודי יותר. בדיוק כפי שמנהלי כספים הגדילו את היקפם מאז המשבר הפיננסי, משאבי אנוש עשו את אותו הדבר בשלוש השנים האחרונות. מנהיגים חייבים להבין את גודל השינויים המשפיעים על משאבי אנוש ולספק להם הכשרה משופרת, גישה לאימון, והכרה והערכה של תפקידם המוגבר להצלחת הארגון.

Or Patreanu Culinary | Or Patreanu Blog | Or Patreanu Capital | Or Patreanu Finance | Or Patreanu Investment | Or Patreanu Coach | Or Patreanu Real Estate | Or Patreanu Trade | Or Patreanu SEO | Or Patreanu HR